Jurassic World: Evolution se blíží!

10. června 2018 v 14:25 | Viza |  Hry s dinosaury
Před téměř rokem se objevila první upoutávka k nové budovatelské strategii pod názvem Jurassic Park: Evolution. Od té doby se fanouškům "jurského parku" dostávalo skoro každou chvíli nějakého pamlsku a v březnu se vyrojila řada videí ze hry z krátkého dema, ze kterého už za těch pár minut bylo patrné, že se bude jednat o promakanou zábavu (o kterou se postará Frontier).

Co vlastně všechno už o hře víme?

Celý herní "příběh" se bude odehrávat v Kostarice na ostrovech známé jako "Pět způsobů smrti" - Las Cinco Muertes, které se vám budou postupně odemykat, včetně Isla Sorna. Nemusíte stavět na jednom z ostrovů po celou hru, ale můžete stavět na všech, přesouvat se mezi nimi, a hlavně, jednotlivé parky můžou mít různé "tématické" zaměření, jelikož budete se moci připojit ke třem různým kampaním, každá z nich orientovaná jiným směrem - bezpečnost, vědu a zábavu, přičemž každý z nich má originální způsoby řešení situací, přidává nové budovy a další. Na každém z ostrovů budete přitom čelit různorodému počasí a během hry se mezi nimi můžete i přesouvat.

Váš park má být velké moderní zoo na ostrově. Vaše vlastní zoo, ve kterém ovšem místo safari parku máte pláně vyplněné dinosaury, o které se musíte nejen starat a zajišťovat jim potravu, udržovat je zdravé a fit, ale hlavně zabezpečit je před tím, aniž by unikli ze svých výběhů a stali se hrozbou pro návštěvníky. I když by se vám tohle dařilo plnit na jedničku, neznamená to, že máte vyhráno. Vaši odpůrci se vám budou snažit váš sen o moderním Jurském Parku co nejvíce znepříjemnit a v parku se budou vyskytovat sabotáže. Škození se nebude týkat jenom budov, ale i vašich dinosaurů. Kromě péči o dinosaury (a eliminování hrozeb sabotáží) se musíte samozřejmě starat i o pohodlí návštěvníků, vybudovat celistvý komplex stánků a atrakcí. Celý park budete jednoduše muset aktivně řídit. Pokud vám uteče dinosaurus, můžete poslat tým, nebo se posadit do vrtulníku a letět tuto akci vyřídit, stejně tak se můžete přidat k džípu vašich zaměstnanců vyjíždějící k opravám.

Takto to dopadne, když se nebudete starat o park!
kredit: JWE

Mnoho lidí se ptá, proč jsou na některých obrázcích dva dinosauři téhož druhu, ale s rozdílnou barvou. Dinosauři v Jurském Světě a Parku nejsou vlastně čistokrevní dinosauři, jejich existence je totiž dílem genetických inženýrů, kteří chybějící DNA nejenže doplňují, ale hlavně je dokáží přizpůsobit potřebám parku, aneb "více zubů, víc děsí... víc vydělává". Tato genetická úprava dinosaurů samozřejmě bude možná až po té, co svého dinosaura stvoříte - k tomu budete potřebovat jakékoliv zdroje DNA a pro ty budete muset posílat výkopové týmy. K dispozici bude velké množství nalezišť, ze kterých bude možné získat kosti určitých dinosaurů. Dinosaury si pak můžete "zdokonalovat" v laboratořích. Zdokonalováním se nemyslí jenom upravit jejich vzhled, ale "vytunit" je i biologicky - stvořit je agresivnější nebo odolnější vůči nemocem; mimo to také můžete stvořit i "hybridy", jako byl Indominous rex v prvním díle Jurské Světa.

Indominous je tvrdá realita.
kredit: JWE/Steam

A co druhy dinosaurů?

O těch se mluví hodně. Předchůdce JWE, Jurassic Park: Operation Genesis, měl 25 druhů dinosaurů. JWE jich má mít přes 30+ (konkrétně 37 základních druhů), včetně 5 exkluzivních pouze pro odebíratele Deluxe Edition a seznam dinosaurů ani před vydáním hry zdaleka nekončí. Kromě toho, během krátké doby pravděpodobně budou do hry přidány - ve formě DLC - pterosauři a někteří vodní plazi, jako byl Mosasaurus z filmu a řada dalších, kteří mají přijít zřejmě s druhým filmem Jurský Svět. Potvrzená je řada dinosaurů z téměř celé série filmů.

S každým videem se objeví i něco nového, třeba nedávno se objevilo video, v němž se objevil Diplodocus, o kterém nepadla za celou dobu zmínka. Je možné, že dinosaurů bude vskutku neomezené množství? To už se můžeme pouze nechat překvapit, jelikož premiéra je za rohem!

Dinosaurů možná ještě časem bude mnohem víc, jelikož se vývojáři nechali slyšet, že možná přidají možnost módů. Tento "systém", kdy hráči modifikují hru a přidávají do ní nové budovy nebo tvory, je u většiny her relativně populární a tak je možné, že číslo dinosaurů, budov a dalších, ještě poroste.

kredit: JWE/Steam

Jurassic World: Evolution vychází na PC a XBOX již 12. června na Steamu.